• Κεντρική
    Κεντρική
  • Μαθήματα
    Μαθήματα
  • Κατάστημα
    Κατάστημα
    • Topper Ιστιοπλοϊκά σκάφη
      Topper Ιστιοπλοϊκά σκάφη
    • Μεταχειρισμένα σκάφη
      Μεταχειρισμένα σκάφη
    • Windsurf SUP Canoe
      Windsurf SUP Canoe
  • Blog – Νέα
    Blog – Νέα
  • Επικοινωνία
    Επικοινωνία

Archives

  • Ιούλιος 2020
  • Μάρτιος 2019

Categories

  • απόψεις
  • Άρθρα
  • Νέα
CONTACT INFORMATION
River Street, Blue Building
5690-970 New York City
+1 234 567 890
9-13 & 14-19
hello@verve.com
LATEST TWEETS

Could not authenticate you.
logo
  • Κεντρική
    Κεντρική
  • Μαθήματα
    Μαθήματα
  • Κατάστημα
    Κατάστημα
    • Topper Ιστιοπλοϊκά σκάφη
      Topper Ιστιοπλοϊκά σκάφη
    • Μεταχειρισμένα σκάφη
      Μεταχειρισμένα σκάφη
    • Windsurf SUP Canoe
      Windsurf SUP Canoe
  • Blog – Νέα
    Blog – Νέα
  • Επικοινωνία
    Επικοινωνία
  • EnglishEnglish
logo
logo
  • EnglishEnglish
To Blog

Το μέλλον της ερασιτεχνικής αγωνιστικής ιστιοπλοΐας ενηλίκων στην Ελλαδα

29/07/2020
-
απόψεις, Νέα
adult fleet racing

Με μια σύντομη ματιά οι ανάγκες και οι περιορισμοί της ερασιτεχνικής αγωνιστικής ιστιοπλοΐας είναι γνωστές και συγκεκριμένες:

  • Χρονικοί περιορισμοί. Ο ενδιαφερόμενος θελει να συμμετέχει σε αγώνες χωρίς όμως να ειναι απαραίτητο να δεσμεύει όλα του τα σαββατοκύριακα από το πρωι μέχρι το βράδυ γι αυτό, θέλει μια ευελιξία που συνήθως η ανοιχτή θάλασσα δεν του την προσφέρει μια και για να αποτελέσει μέλος του πληρώματος πρέπει να δεσμευτεί ότι θα συμμετέχει σε όλους τους αγώνες και στις προπονήσεις του σκάφους.
  • Ιστιοπλοϊκη εξέλιξη. Μονόδρομος για την ιστιοπλοϊκή εξέλιξη κάποιου είναι λήψη αποφάσεων. Ο μοναδικός τρόπος για να μάθεις είναι να κάνεις λάθη και για να κάνεις λάθη πρέπει να σου επιτρέπεται η πρωτοβουλία. Να συμμετέχεις με άλλα λόγια σε πληρώματα όπου ο ρόλος σου είναι ενεργός. 
  • Οικονομικοί περιορισμοί. Η συντήρηση ενός σκάφους κι ακόμη περισσότερο η διατήρηση του σε ανταγωνιστικό επίπεδο είναι κοστοβόρο τόσο για τον ιδιοκτήτη όσο και σε πολλές περιπτώσεις για το πλήρωμα του. Τέλος, για να το συνδέσουμε και με την ιστιοπλοϊκή εξέλιξη, αν υπάρχει η δικαιολογία των υλικών είναι απίθανο η αποτυχία να χρεωθεί στον πραγματικό υπεύθυνο!
  • Ανταγωνισμός. Κατά την προσωπική μου πάντα άποψη η πραγματική inshore ιστιοπλοΐα γίνεται με one design σκάφη αλλά και ανάμεσα σε πληρώματα παραπλήσιου επιπέδου.

Η λίστα είναι μεγάλη, 

Μια λύση στο πρόβλημα επιχείρησε να δώσει το Match Race που καλλιεργήθηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και σε μεγάλο βαθμό πληρούσε όλες τις προϋποθεσεις.οι παραπάνω ωστόσο είναι οι βασικοί άξονες

  • Τα σκάφη είναι ολόιδια και παρέχονται από την διοργανωση.
  • Το κόστος συμμετοχής σε έναν αγώνα είναι σχετικά μικρό.
  • Το πληρώμα είναι ολιγάριθμό κι ο ρόλος του καθενός νευραλγικός.
  • Επιλέγεις τους αγώνες που θα συμμετέχεις και τη συχνότητα των προπονησεων.
  • Μπορείς να επιλέξεις ανταγωνισμό στα μέτρα σου.

Παρόλαυτά το Match Race αν και κάλυπτε σε μεγάλο βαθμό τις αναγκες των ενδιαφερόμενων, δεν κάλυπτε τη βασική ανάγκη του διοργανωτή που δεν είναι άλλη από τη βιωσιμότητα.

 

Το Match Race λοιπόν, με τον τρόπο τουλάχιστον που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα, δεν είναι βιώσιμο. Τα σκάφη και ο εξοπλισμός καταπονούνται σε τέτοιο βαθμό τόσο στους αγώνες όσο και στις προπονήσεις που το κόστος συντήρησης τους καθιστά απαγορευτικό το όλο εγχειρημα.

Τη λύση έρχεται πλέον να δώσει το Umpired Fleet Race!

Σε αυτούς τους αγώνες έχεις όλα τα πλεονεκτήματα που έχει το match race σε μια βιώσιμη μορφή.

Τα σκάφη κι ο εξοπλισμός δεν καταπονούνται στο βαθμό που συμβαίνει στο match race μια και τα πληρώματα ταξιδεύουν τα σκάφη “ορθολογικά” χωρίς να επιδιώκονται οι οριακές φάσεις τόσο στους αγώνες όσο και στις προπονήσεις.

Το κόστος μιας διοργάνωσης είναι μικρότερο καθώς είναι μικρότερες οι απαιτήσεις σε έμψυχο δυναμικό.

Τέλος ,το εξίσου σημαντικό, απευθύνεσαι σε οποιονδήποτε έχει τρέξει έναν συμβατικό αγώνα μια και οι κανονισμοί και η διαδικασία δεν αλλάζουν ιδιαίτερα κι όχι σε γνώστες match race, που στην ελλάδα είναι μετρημένοι και άλλοι δεν μπορούν να προκύψουν αφού σχολές, ουσιαστικά πλέον, δεν υπάρχουν.

Τι είναι λοιπόν το Umpired Fleet Race?

Είναι αγώνες όρτσα πρύμα μικρής διάρκειας (20′-30′) μεταξύ ολόιδιων σκαφών.

Τα σκάφη είναι από 4 και πάνω ώστε να προσομοιάζεται το fleet race και συνηθως πολλαπλάσιες ομάδες εναλλάσσονται σε αυτά με σκοπό την αναδειξη του τελικού νικητή.

Τον αγώνα επιτηρούν κριτές που εκδικάζουν τα συμβάντα σε πραγματικό χρόνο επιβάλλοντας ή όχι ποινές.

Έτσι στον τερματισμό έχουμε τελικά αποτελέσματα χωρίς εκδίκαση ενστάσεων ή διορθωμένους χρόνους.

Μήπως ήρθε η ώρα να καλλιεργηθεί πλεόν και στην Ελλάδα?

Tags
αγωνιστική ιστιοπλοΐαιστιοπλοΐα ενηλίκων
PREVIOUS POST
H χρυσή ολυμπιονίκης Σοφία Μπεκατώρου εμπιστεύεται τα Topaz!

Related Posts

Related posts that you should not miss.
ακαδημια ιστιοπλοΐας με TAZ απο τη Σοφία Μπεκατώρου

H χρυσή ολυμπιονίκης Σοφία Μπεκατώρου εμπιστεύεται τα Topaz!

01/03/2019
Η ISAF μέσω του προγράμματος "connect to sailing" προτεινει σκάφη ιδανικά για εκμάθηση, μέσα στα οποία είναι και τα ΤΑΖ και OMEGA που χρησιμοποιείς, επηρέασε αυτό την απόφασή σου?
Read More →
Άρθρα, Νέα
1 Min Read
Like Us On Facebook
Facebook Pagelike Widget
Weather
Sailing Time
◉
37°
Fair
Feels like: 38°C
Wind: 21km/h NW
Humidity: 29%
Pressure: 1011.18mbar
UV index: 10
WedThuFri
34/21°C
34/21°C
35/21°C
Weather forecast Thessaloniki, Greece ▸
Sailing Time
Leoforos Georgikis Sxolis 80
Thessaloniki
57001
+30 2313036632
Wed - Sun: 10:00 - 19:00
info@sailingtime.gr
Το μέλλον της ερασιτεχνικής αγωνιστικής ιστιοπλοΐας ενηλίκων στην Ελλαδα - Sailing Time